Новини

Як правильно їздити на коробці автомат - поради з водіння машини з АКПП.

Щорічно на дорогах з'являється все більша кількість транспортних засобів, і серед них більшу популярність завойовують автомобілі з автоматичною коробкою передач.

І це неспроста. Адже така машина більш проста в управлінні, і не вимагає постійного перемикання швидкостей, що особливо важливо в атмосфері міських пробок. Але при виборі для себе авто, більшість автолюбителів задаються питанням, як правильно їздити на автоматі? Які тут є нюанси і тонкощі.

Здавалося б, без необхідності постійно вичавлювати зчеплення, їзда повинна бути простіше. Чи так це в реальному житті?

Управління автомобіля з автоматичною коробкою криє за собою деякі нюанси, в яких варто розібратися, перш ніж сідати за кермо:
  • Варто відзначити важливий момент, Що при будь-яких погодних умовах, не варто відразу рушати. Потрібен якийсь час для того, щоб коробка вийшла в робочий режим. При теплій температурі за бортом достатньо буде всього пару хвилин, а для холодної пори року, цей період варто трохи збільшити.
  • Запускати двигун можна тільки коли селектор буде знаходитися в положенні «Р» або «N». В інших випадках його просто неможливо буде завести.
  • Перш ніж почати рух, селектор необхідно перевести в якесь із положень, що дозволяють почати рух. Час перемикання одного положення в інше становить приблизно секунду. І варто пам'ятати, що авто в цей момент слід контролювати гальмом.
  • Важливим моментом є той факт, що водити автомобіль з автоматикою, потрібно тільки використовуючи одну ногу. Для другої ж, існує спеціальна підставка зліва. Використання обох ніг є досить небезпечним, до того ж, в цьому немає необхідності.

Але перш ніж, занурюватися в усі тонкощі водіння автомобіля, слід розібратися з використовуваними в АКПП режимами.

Режими АКПП


Для того щоб розуміти, як їздити на коробці автомат, потрібно краще розібратися в її пристрої.


Отже, які ж передачі існують на селекторі:


  1. Положення «Р», яке позначає паркінг. При використанні такого режиму, блокуються ведучі колеса. Використовують його безпосередньо при стоянці, а також, для того, щоб завести або заглушити мотор. Виступає аналогом ручника.
Під час їзди дану позицію вибирати не можна, в іншому випадку, це загрожує дорогим ремонтом.
  1. «R», що означає реверс, або рух назад. Припустимо перемикатися на дану позицію в разі, коли транспортний засіб повністю зупинено і не рухається вперед.
  2. «N», що означає нейтраль. Є аналогом нейтральній передачі на механіці. При даній позиції колеса не пов'язані з мотором, і вільно рухаються. Цей варіант підходить для буксирування машини.
  3. «D», рух. За допомогою цієї позиції транспортний засіб має можливість рухатися вперед. А якщо автомобіль знаходиться на схилі, то він буде захищений від скочування вниз.
Передачі при такому режимі будуть перемикатися автоматично в залежності від натискання на педаль управління подачі палива.
  1. Режим «2», значить те, що для руху доступні перші дві передачі. Застосовують його на крутих дорогах, по серпантину, або при буксируванні. Під час звичайної їзди, водити на даній позиції можливо з невисокою швидкістю. В іншому випадку, буде завдано шкоди двигуну.
  2. «L», можливість рухатися лише на першій передачі. Використовується на бездоріжжі, в важких умовах пересування. Але для початківців, така їзда, швидше за все, буде важким. Тут варто розуміти, як їздити на автоматі з даним положенням селектора: швидкість повинна бути мінімальною, нижче 15 км / год, інакше на даний режим неможливо буде перейти.

Додаткові можливості


Виконуючи водіння автомобіля на АКПП, часто можна використовувати додаткові елементи.
Що до них відноситься?
  • «O / D», Призначається така позиція для прискорення і швидкого обгону. Стосовно на машинах, що мають більше трьох передач. Такий режим можна використовувати на затяжних підйомах, тоді мотору буде легше впоратися з роботою.
  • «Кік-Даун», Використовується для різкого прискорення. Але не бажано використовувати її зі старту руху, оскільки коробка отримає дуже велике навантаження. Активувати дану позицію дуже просто, достатньо різко натиснути педаль газу в підлогу.
  • «PWR / SPORT», Також призначається для швидкої їзди. Активується дана позиція при високих оборотах. Але варто пам'ятати і про максимальний витрата палива при цьому.
  • «Snow», Призначається для їзди в зимовий час. Розгін тут починається відразу з другої передачі, минаючи першу, тим самим знижуючи ймовірність ковзання. Використовуючи вибрану можливість, забезпечується максимально безпечний рух на снігу. І паливо тут витрачається по мінімуму. Але все ж використовувати його в літній період небажано, щоб уникнути перегріву і подальшої поломки АКПП.

З чого починати?



Здавалося б, машина, що має АКПП повинна все основні функції виконувати за водія. Але якщо, автомобіліст є новачком, природно, він задається питанням, як навчитися їздити на автоматі?

Інструкція:


  1. Налаштування під себе. Сівши в автомобіль, слід, перш за все, підлаштувати під себе крісло, щоб під час їзди відчувати себе комфортно. Перевірити, як налаштовані дзеркала, якщо є необхідність, відрегулювати їх. Оскільки, виконуючи різні маневри, необхідно постійно контролювати ситуацію по дзеркалах.
  2. Запуск. Для того щоб запустити двигун в робочий стан, необхідно повернути ключ запалювання, далі вичавити педаль гальма, а потім переключити селектор в необхідний режим. Пам'ятати потрібно, що запуск авто проводитися, коли вибрано положення паркінг. Після цього вибирається позиція драйв, педаль з гальма забирається і авто починає повільно рухатися.
  3. Рух. Щоб автомобіль розігнати до потрібної швидкості, вже використовують педаль газу. А якщо необхідно провести вимушену зупинку, наприклад, в пробці або на світлофорі, то потрібно постійно натискати педаль гальма, в іншому випадку, машина буде повільно котитися. У цьому полягає особливість автоматичної коробки.

АКПП від МКПП відрізняється простою управління і не вимагає від водія додаткових навичок або умінь. З управлінням автомобілем на автоматі може успішно впоратися навіть дитина. Експлуатація АКПП має свої особливості.

Селектор АКПП - основний орган управління автоматичною коробкою передач. На селекторі АКПП, як правило, розташовані такі позначення:

P - Режим парковки. Коробка блокується.
N - Нейтраль, колеса автомобіля не заблоковані, момент з двигуна на них не подається.
D (D3) - Нормальний рух вперед з перемиканням всіх передач послідовно.
S (L2,2, D2) - Режим зниженої передачі. В екстремальних умовах це примусовий скидання передачі і гальмування двигуном. Якщо зимовий режим не передбачений, то S буде його аналогом.
L (D1) - Рух тільки на першій передачі. Їздити на цій передачі довго і тим швидше можна. Коробка і мотор швидко перегріються, вийдуть з ладу і буде необхідний ремонт.
Overdrive - Заборона на перемикання подальшої передачі. Необхідний для обгону.
Power / Sport - Режим АКПП, коли передачі перемикаються на більш високих оборотах двигуна.
ECO - Режим економії.
Winter / Snow - Режим їзди по слизьких покриттях (пісок, сніг, лід), машина буде стартувати з 2-3 передачі, забезпечуючи більш просте подолання перешкод. Особливо актуально для зимових умов.
Block - Кнопка розблокування (може бути у вигляді ключа) для перемикання передач без ключа в замку запалювання. Необхідно для буксирування автомобіля після аварії або поломки.
Kick-down - Режим експлуатації для швидкого прискорення. Педаль газу натискається до упору, автомат «думає» 1-2 секунди і починає різко розганяти автомобіль.

Після покупки автомобіля краще вивчити керівництво по його експлуатації. Автомат серйозно полегшує життя будь-якому автовласникові, але не в змозі виправити всього його помилки. Для коректної їзди все одно знадобиться досвід і розуміння роботи автомобіля.

Як правильно їздити на машині з коробкою автомат?


  1. Перед поїздкою, особливо в зимовий період обов'язково дати машині прогрітися. Масло має розподілитися по АКПП. Деякі виробники радять кілька хвилин постояти на включеній передачі (на гальмі, зрозуміло). Якщо не дотримуватися цієї вимоги, коробка зламається і знадобиться ремонт.
  2. Не рекомендується залишати машину на підйомі тільки на паркінгу, необхідно використовувати ручник. На становищі P коробка блокується механічно, але блокування не розрахована на навантаження. Якщо машина якимось чином прийде в рух в цьому положенні селектора АКПП отримає пошкодження.
  3. Задня і передня змінюються лише тоді, коли машина зупиниться, але при цьому затримувати важіль в положенні N вкрай не рекомендується.
  4. Починати рух тільки після характерного поштовху включення передачі.
  5. Розганятися і рушати необхідно максимально плавно. Від цього залежить знос механізмів АКПП.
  6. Переводити важіль в положення N при нетривалих зупинках на світлофорах не рекомендується, як і при русі з гірки. Досвід показує, що перемикання передач на швидкості швидко виводить АКПП з ладу.
  7. При русі на слизькому покритті (дощ, сніг, лід, пісок) необхідно рухатися максимально плавно не допускаючи пробуксовки. Якщо машина все-таки застрягла, буксувати категорично не можна - коробка може померти прямо на місці. Існує величезна кількість порад і способів подолання перешкод. Звикайте їздити плавно в зимових умовах.
Періодично контролювати стан і рівень масла. Старе масло втрачає свої властивості і вже не може забезпечити коробці нормальні умови роботи.
  1. При обгоні користуватися режимом overdrive.
  2. Якщо з коробкою щось не так - потрібно відразу транспортувати її в сервіс і зробити ремонт. Їзда на несправній АКПП тільки погіршить ситуацію.
  3. Запуск двигуна можливий тільки в положення N і P.
  4. Якщо необхідно швидко рушити з місця, а автомат «тупить», тримайте педалі газу і гальма 1-2 секунди до початку руху потім різко відпустіть гальмо.
  5. Транспортувати автомобілі за допомогою АКПП не рекомендується. У крайніх випадках це можна зробити дуже повільно і лише на найнижчій передачі (L).
  6. Заливайте тільки те масло, яке рекомендує виробник. Якщо масло має інші властивості, АКПП вийде з ладу і буде необхідний ремонт. Зрозуміти, яка марка потрібна, допоможе керівництво по експлуатації.

АКПП і зима


Режими експлуатації АКПП в зимовий період мають свої особливості. Більшість неполадок автоматичних короб передач відбувається саме взимку, тому дуже важливо дотримання рекомендацій по експлуатації автомобіля в холодну пору року:
  1. Взимку багато снігу, що веде до частих пробуксовки автомобіля. Цього слід уникати.
  2. Важливо прогрівати коробку взимку, відразу після того, як прогріли двигун.
  3. Якщо масло АКПП не змінювалося більш 30 тис. Км пробігу, варто замінити його. Особливо важливо зробити це перед експлуатацією автомобіля взимку.
  4. Потрібно переключити коробку в режим «рух взимку», якщо такий є в автомобілі. Зазвичай він позначається наступними символами: WINTER, SNOW, «*», HOLD.
З огляду на особливості керування автомобілем взимку і дотримуючись правил експлуатації, автовласник позбавить себе від безлічі проблем, характерних для цієї пори року.